Laptop does not wake up after suspend

Good day
I just installed the system

Buen día
Acabo de instalar el sistema

                   ./o.                  juli@juli-r480r431r481  
                  ./sssso-                ----------------------  
                `:osssssss+-              OS: EndeavourOS Linux x86_64  
              `:+sssssssssso/.            Host: R480/R431/R481  
            `-/ossssssssssssso/.          Kernel: 5.10.75-1-lts  
          `-/+sssssssssssssssso+:`        Uptime: 31 mins  
        `-:/+sssssssssssssssssso+/.       Packages: 933 (pacman)  
      `.://osssssssssssssssssssso++-      Shell: bash 5.1.8  
     .://+ssssssssssssssssssssssso++:     Resolution: 1366x768                                                   
   .:///ossssssssssssssssssssssssso++:    Terminal: /dev/pts/1                                                   
 `:////ssssssssssssssssssssssssssso+++.   CPU: Intel i7 M 620 (4) @ 2.667GHz                                     
`-////+ssssssssssssssssssssssssssso++++-   GPU: NVIDIA GeForce 310M                                               
`..-+oosssssssssssssssssssssssso+++++/`   Memory: 602MiB / 7815MiB                                               
  ./++++++++++++++++++++++++++++++/:.

The problem I have is that the laptop cannot wake up after it is suspended. The screen is black and you can see a slight noise of pixels on.
can connect by ssh, that is, the equipment is working correctly.

This happened after a suspension for downtime. Now I did a test by manually suspending the equipment and when reactivated the screen looks like this and you can see the mouse pointer.

The connection by ssh rejects my password

El problema que tengo es que la laptop no logra despertar luego de que se suspenda.
La pantalla queda negra y se logra ver un leve ruido de pixeles encendidos

Puedo conectar por ssh, o sea que, el equipo está funcionando correctamente.!

Lo anterior sucedió luego de una suspensión por tiempo de inactividad. Ahora hice una prueba suspendiendo el equipo manuelmente y al reactivarlo la pantalla se ve asi y se logra ver el puntero del mouse.

La conección por ssh me rechaza el password

20211030_110805|690x388
Q

Could be hardware/graphics card related or could be that you installed hibernated and something goes wrong. In any case provide more information about your hardware and system so you can get help: