Installazione EndeavourOS su SSD esterno

Ciao a tutti, sono nuova del forum.
Sto imparando ad usare linux che è un mondo a me sconosciuto ma mi affascina molto.
Ho provato ad installare su SSD esterno Endeavour OS, tutto bene, ma al riavvio mi presenta questa schermata. Come mai? qualcuno può aiutarmi? grazie infinte davvero.

Benvenuto nel forum.

Il mio italiano non è abbastanza buono per spiegarlo, quindi dovrai sperare che Google Translate funzioni correttamente.
Buona fortuna.
This link should help:

NB As per ricklinux’s link you may just need to remove os-prober and grub-tools, then run:
sudo grub-mkconfig -o /boot/grub/grub.cfg

General instructions, starting from the beginning:

Connect the SSD and use Gparted to partition it, possibly (/dev/sdb):

1. Using GParted, format the drive as GPT for UEFI:
    Gparted > Device > Create Partition Table > Advanced > msdos > gpt> Apply.

2. Delete all existing partitions.

3. First, create an esp partition (500MB) formatted as FAT32, click on Apply. Leave the remainder of the drive as unallocated for now.

4. Next and most importantly, right-click on the fat32 partition > Manage flags > Select boot and esp.

Then you need to create 3 Primary partitions in the unallocated space as follows:

sdb2 is the root (system) partition (say 30000MB) for EndeavourOS.
Format the Primary partition as ext 4. The mount point is /.

sdb3 is a swap partition (Primary) (say 2000MB) (do not format it. Do not use ext4, but linux-swap).

sdb4 is the home partition (Primary) (remainder of drive).
Format the partition as ext 4 with mount point /home.

Close Gparted.

Enter BIOS, choose boot from EndeavourOS installation medium (USB-UEFI).
Follow the EndeavourOS installation guide:

and select manual installation using the above pre-selected partitions.

Oh wow fantastic, thank you so much for your reply morso. I think it surely could be help me. Thank a lot again.

Ciao, benvenuta!
Scusa, ho visto solo ora il post. Facci sapere se hai bisogno di una mano :slight_smile:

Benvenuta. Non esitare a chiedere se hai ancora bisogno di aiuto