Gtkpod kateissa

Ennen koneeni päivitystä uudempaan emoon, muisteihin ja näyttöön mulla oli gtkpod, jolla pystyin katsomaan muutaman ipodini sisältöä. Nyt en kuitenkaan saa gtkpodia edes asennettua tähän uudistettuun koneeseen?! libanjuta ei tunnu buildissa kääntyvän. Huutaa avuksi webkit/webkit.h:ta, jota ei myöskään löydy. Olisiko kellään apuja? Ei tosin mikään kiire. Vietetään Joulu ensin!

Hauskaa Joulua!

-vp-

AUR:sta voisi kysellä lisää: https://aur.archlinux.org/packages/gtkpod
Siellä on tosin ollut hiljaista runsaat puoli vuotta…

Tuo gtkpod näyttää olevan heikoissa kantimissa, viimeisin versio vuodelta 2015: https://sourceforge.net/projects/gtkpod/files/gtkpod

En tosin itse käytä sitä, joten saatan olla väärässäkin.

Muokattu: kokeilin kääntää ja se tosiaan herjaa webkit/webkit.h:n puuttumisesta.
Koneesta kyllä löytyy webkit2/webkit.h, joten anjuta-paketin ylläpitäjä ei ole liiemmin tainnut ahkeroida tuon kanssa viime aikoina.

1 Like

Hyvää joulunjälkeistä aikaa!

Joo, sama kokemus mulla. Mulla ei vain ole AUR:iin tunnareita. Olisin muuten voinut jättää päivityspyynnön.

-vp-

Sinne toki voi helposti luoda tunnukset, mutta tuo paketti vaikuttaa siltä että vastauksien saaminen todennäköisesti kestää…

Moi! Kiitos vastauksesta!

Se on ikävä kuulla. Pitänee sitten toistaiseksi tyytyä iTunesin käyttöön työläppärillä. Ei mulla tosin suurempia tarpeita sille ole, mutta joskus kun ostan jonkin biisin, niin haluan sen kopsata ulos iPodista.

-vp-

1 Like

Moi, loggauduin aur forumiin tms ja yritin pyydellä päivitystä libanjutaan. Tosin pyynnöt saivat olla vain delete, merge tai orphan. Joka tapauksessa vastaus oli että EOS ei ole tuettu.

Itse pitäisi sitten modata. Taitaa olla liian haastava….

Mikähän heillä sitten on tuettu?
Tuon(kin) paketin puolesta EOS = Arch, ja AUR on Arch User Repository …

No, ehkä heitä ei vaan enää kiinnosta… Mutta onhan ison ohjelmiston tukeminen oikeasti työlästä ja aikaa vievää. Eikä siitä open source -puolella tyypillisesti saa palkkaakaan.

Sanos muuta!

Pitäisikö kokeilla vielä, että sanoo kyseessä olevan Arch?

Saattaa olla, että tuon ylläpitäjä katsoo muiden jakelujen aina olevan jotain muuta kuin Arch, eikä siksi halua auttaa. Mutta vaikea sanoa mikä hänen motiivinsa on.

Muuten, AUR:ssa on sekä gtkpod että selvästi vanhempi gtkpod1.
Yrititkö kääntää molempia? Niissä on ainakin eri riippuvuudet, joten ehkäpä kannattaisi kokeilla toistakin.
Itse en ole käyttänyt kumpaakaan, joten teen vain arvailuja tässä. :wink:

Muokkaus: kokeile komentoa

yay -Ss ipod

Ehkä sillä löytyisi jotain muuta käyttökelpoista?

Vielä lisää: mahtaisikohan esim. Ubuntussa, Mintissä tms. muussa jakelussa olla tuohon tukea? Jos on, niin sellaisenhan voisi asentaa EOS:n rinnalle, tai vaikkapa virtuaalikoneeseen (mikä olisi helpompaakin).

ian_eo:lta tuli vastaus tänään ja ehdotti disabloimaan devhelpin PKGBUILDissa. Se riitti mulle. Nyt mulla on sekä gtkpod ja gtkpod1 eli pääsen kokeilemaan! Paljon kiitoksia avusta!

1 Like